Toimitusehdot -rannekellot ja taskukellot

Toimitusehdot -antiikkikellot


1. Toimitusehdot -rannekellot ja taskukellot

1. Soveltamisala

Näitä sopimusehtoja sovelletaan Longitudi Oy:n ja Asiakkaan väliseen kauppaan Asiakkaan ostaessa ranne- tai taskukelloja Longitudi Oy:n verkkokaupasta.

2. Toimitusaika ja –tapa

Vintage-rannekellojen ja taskukellojen tilauksen toimitusaika on 2 – 5 työpäivää Suomessa. Longitudi Oy:n verkkokaupan kautta voi ostaa kelloja vain Suomeen. Poikkeuksen toimitusaikaan voi tulla jos tilaus on tehty loma-aikana. Tällöin toimitusajasta sovitaan erikseen.

Kellojen tilaukset toimitetaan pääasiallisesti kirjattuna kirjeenä tai pakettina. Paketit toimitetaan kotimaassa kirjattuna pakettina tai maksikirjeenä.

Kellot voidaan toimittaa myös kuriiripostina (Itella, DHL, DPD tms.) jos niin on erikseen sovittu. Kuriiripostin hinnoittelu sovitaan aina erikseen eikä sen aiheuttamia kustannuksia palauteta asiakkaalle, jos asiakas peruuttaa kaupan.

Asiakas voi myös halutessaan noutaa netin kautta ostamansa tuotteet suoraan Longitudi Oy:n kaupasta osoitteesta Korkeavuorenkatu 3, Helsinki.

3. Maksutavat

Ensisijaisesti Longitudi Oy:n verkkokaupan maksu suoritetaan etukäteismaksuna Longitudi Oy:n tilille. Ostotapahtuman jälkeen asiakkaalle toimitetaan lasku sähköpostitse. Liikkeessä on käytössä maksutapana myös pankki- ja luottokortit ja käteinen. Kaikissa myymissämme kelloissa ja muissa vanhoissa tavaroissa sovelletaan marginaaliverotusmenettelyä. Marginaaliverotusmenettelyssä hinta ei sisällä vähennettävää veroa. (Laki arvonlisäverotuksesta 79 a §, EU Neuvoston direktiivi 2006/112/EY).

4. Toimituskulut

Ranne- ja taskukellot toimitetaan postitse ilman postikuluja, ellei toisin ole sovittu. Antiikkikellojen, maapallojen ja instrumenttien toimituskulut sovitaan aina tapauskohtaisesti.

5. Peruutusoikeus ja palautukset

Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus peruuttaa netin kautta tapahtunut rannekellon kauppa 14 pv kuluessa. Peruutusoikeus ei koske yrityksiä tai yhteisöjä.

Peruutusoikeuden aikana palautetut tuotteet palautetaan Suomessa Postin välityksellä tai vaihtoehtoisesti tuomalla kello henkilökohtaisesti liikkeeseen.

Palautettavan kellon on oltava samassa kunnossa kuin se toimitettiin. Kelloon voi tutustua kuten se olisi mahdollista liikkeessä, mutta kelloa ei saa ottaa käyttöön. Jos kello on otettu käyttöön tai kellon kunto on huonompi kuin mikä se oli toimitettaessa tai jos kellon takakansi on avattu, asiakas menettää kaupan peruutusoikeuden. Longitudi Oy:llä on menetelmät tunnistaa jos kello on otettu käyttöön tai avattu peruutusaikana. Kun kellon kunto on todettu virheettömäksi niin asiakkaalle palautetaan kauppasumma ja toimituskulut. Asiakaspalautuksen ohjeet toimitetaan myös kellon toimituksen yhteydessä.

6. Poikkeukset peruutusoikeudesta

Jos asiakas on tehnyt erityistoiveita kellon rakenteen tai pintakäsittelyn suhteen tai on pyytänyt muokkaamaan ostamaansa kelloa niin peruutusoikeus ei enää ole voimassa. Jos kello on otettu käyttöön tai kellon kunto on huonompi kuin mikä se oli toimitettaessa tai jos kellon takakansi on avattu asiakas menettää peruutusoikeuden. Rajoitus perustuu kuluttajansuojalain 6 luvun 16 § kohtaan 3.

7. Kellojen kunto ja reklamaatiot

Asiakkaan tulee katsoa kelloa koskevat kuvat ja tiedot hyvin tarkasti ennen kaupantekoa. Kellon kuvauksesta käy ilmi jos kellossa on normaalista poikkeavan suuria merkkejä tai jälkiä tai jos kellon käyttö vaatii erityistä huolellisuutta asiakkaan taholta. Mahdollisista virheistä, joista ei ole ilmoitettu kellon kuvauksessa, asiakkaan toivotaan ilmoittavan viipymättä Longitudi Oy:lle.

Kuluttaja hyväksyy oston yhteydessä, että Longitudi Oy:n myymät kellot ovat useimmiten vähintään 30 vuotta vanhoja, ja siten tuotteet eivät vastaa uusia vastaavia kelloja. Niiden toiminta on myös riippuvainen kellon iästä ja oikeaoppisesta käsittelystä. Kellot ovat olleet pitkään käytössä ja niissä on aina käytön aiheuttamia jälkiä ja kulumia. Kellot eivät ole yhtä tarkkoja kuin vastaavan kaltaiset uudet kellot ja niiden käytössä on useimmiten rajoituksia mm.vesitiiviyden tai mekaanisen toimivuuden suhteen.

Antamamme kellojen huoltotakuu on henkilökohtainen ja sitä ei voi siirtää ilman Longitudi Oy:n suostumusta.

Tilauksiin tai laskutukseen liittyvistä virheistä on ilmoitettava Longitudi Oy:n asiakaspalveluun, puhelinnumero 09-441309, sähköposti kelloseppa@longitudi.fi

8. Asiakasrekisteri

Verkkokaupan asiakkaiden nimi- ja yhteystiedot tallennetaan Longitudi Oy:n asiakasrekisteriin. Rekisterin tietoja käytetään rekisteriselosteessa kerrotulla tavalla. Rekisteriselosteen voi myös pyytää Longitudi Oy:n Asiakaspalvelusta. Asiakkaalla on oikeus tarkastaa rekisteriin tallennetut tiedot.

Kuluttaja-asiakas voi kieltää henkilötietojensa käytön suoramarkkinointiin.

9. Immateriaalioikeudet

Longitudi Oy:llä on immateriaalioikeudet nettisivuilla ja asiakkaalle toimitetussa aineistoissa esitettyihin kuviin ja teksteihin ellei niissä ole toisin mainittu.

10. Muut sovellettavat ehdot

Näiden sopimusehtojen lisäksi sovelletaan verkkokauppaan Longitudi Oy:n erikseen toimittamia käsittelyohjeita ja takuuehtoja.
Yksittäisiin tuotteisiin voi liittyä erityisiä ehtoja, jotka on mainittu tuotteen esittelyn yhteydessä verkkokaupassa.

Pyrkimyksenä on päivittää nettikaupan varastotilanne heti kun siinä on tapahtunut muutoksia. Jos kuitenkin käy niin, että tuote on ehditty myydä kaupasta ja varaston muutosta ei ole ehditty päivittämään nettikauppaan ennen kuin asiakas tekee oston samasta tuotteesta nettikaupan kautta, niin rahat palautetaan nettikaupan ostajalle välittömästi. Longitudi Oy ei kuitenkaan korvaa asiakkaalle toteutumattomasta kaupasta tapahtuneita välillisiä tai välittömiä kuluja.

11. Voimassaolo

Nämä sopimusehdot ovat voimassa toistaiseksi. Longitudi Oy:llä on oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja. Muutoksesta ilmoitetaan Longitudi Oy:n internetsivuilla .

12. Sovellettava laki ja erimielisyydet

Tähän sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Mahdolliset erimielisyydet ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa. Kuluttajalla on oikeus myös nostaa kanne kotipaikkansa yleisessä alioikeudessa tai saattaa asia kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi.


2. Toimitusehdot -antiikkikellot

Antiikkikellojen osto

Antiikkikelloja ei voi ostaa suoraan nettikaupan kautta. Antiikkikellojen (pöytä-, seinä-, ja lattiakellot) kauppa tapahtuu aina liikkeen kautta ja ne toimitetaan kaupan yhteydessä sovitun mukaisesti.

Antiikkikellojen kohdalla toimitusaika on sovittava erikseen. Jos kaupan kohteena oleva antiikkikello ei ole vielä kunnostettu, niin toimitus tapahtuu aina vasta kaikkien kunnostustöiden jälkeen. Tällöin toimitusaika voi olla jopa 1-2kk. Kellot on noudettava liikkeestä tai niille voidaan myös sopia erilliskuljetus.

Antiikkikellot sekä muut liikkeestä noudettavat muut kellot maksetaan joko noudon yhteydessä tai etukäteismaksulla. Liikkeen maksutapoina käyvät käteinen, luotto- ja pankkikortit. Amex ja Dinersclub eivät käy maksuvälineinä.